yaf

yaf

yaf

چگونه خون دماغ را درمان کنیم؟

می‌­توان این نوع خونریزی را در خانه درمان کرد. درحالی­‌که نشسته‌­اید، قسمت نرم بینی را فشار دهید.

مطمئن شوید کاملا جلوی سوراخ بینی گرفته شود. به‌­مدت ده دقیقه سوراخ بینی را بسته نگه دارید، کمی به جلو خم شوید و با دهان نفس بکشید.

برای بند آمدن خون دماغ دراز نکشید. دراز کشیدن منجر به قورت دادن خون می­‌شود و معده را اذیت می­‌کند. بعد از ده دقیقه بینی را ول کنید و بررسی کنید ببینید خونریزی بند آمده یا خیر. اگر خونریزی ادامه دارد، این مراحل را تکرار کنید.

همچنین می‌­توانید روی بینی یخ بگذارید یا برای بسته شدن مویرگ­‌های کوچک بینی از اسپری بینی ضد احتقان استفاده کنید.

اگر به ­تنهایی کاری از دستتان ساخته نیست، فورا به پزشک مراجعه کنید. ممکن است دچار خونریزی خلفی شده باشید که به درمان جدی­‌تری نیاز دارد.

۲. خونریزی خلفی
در این حالت بخش انتهایی بینی دچار خونریزی می­‌شود. معمولا خون از انتهای بینی به سمت حلق می­‌رود. خونریزی خلفی خیلی شایع نیست و اغلب جدی‌­تر از خونریزی قدامی است.

نباید خونریزی خلفی را در خانه درمان کرد. اگر فکر می­‌کنید دچار این نوع خونریزی شده‌­اید، فورا با پزشک تماس بگیرید یا به اورژانس مراجعه کنید.

۳. خونریزی ناشی از جسم خارجی
اگر جسم خارجی باعث بروز خونریزی شده، پزشک متخصص گوش و حلق و بینی می­‌تواند آن را بیرون بیاورد.

۴. سوزاندن مویرگ ها
نوعی تکنیک پزشکی به نام سوزاندن مویرگ نیز باعث متوقف شدن خونریزی مداوم و متناوب می­‌شود. پزشک در این روش مویرگ­‌های بینی را با استفاده از دستگاه گرمایشی یا نیترات نقره (ترکیب مخصوص برداشتن بافت) می­‌سوزاند.

ممکن است پزشک در بینی شما پنبه، گاز یا فوم بگذارد. همچنین می‌­تواند برای فشار آوردن به مویرگ­‌ها و جلوگیری از خونریزی از کاتر استفاده کند.


مطب پزشک گوش، حلق و بینی مورد نظرتان را آنلاین رزرو کنید
به صفحه پزشکان گوش، حلق و بینی درمانکده بروید و زمان مراجعه به مطب پزشک دلخواهتان را آنلاین انتخاب کنید.
دریافت نوبت از پزشک
پیشگیری از خونریزی بینی
روش‌­های مختلفی برای پیشگیری از خونریزی بینی وجود دارد:

برای مرطوب نگه داشتن هوا در خانه، از دستگاه مرطوب­‌کننده­ فضا استفاده کنید.
دست در بینی نکنید.
مصرف آسپرین را محدود کنید. زیرا باعث رقیق شدن خون و خونریزی بینی می­‌شود. ابتدا این مسئله را با پزشک در میان بگذارید چون ممکن است مزایای مصرف آسپرین بیشتر از خطر خونریزی بینی باشد.
مصرف متعادل داروهای ضد حساسیت و ضد احتقان. چرا که این داروها باعث خشک شدن بینی می­‌شوند.
برای مرطوب نگه داشتن حفره‌های بینی از اسپری محلول نمک یا ژل استفاده کنید.
نکات مهم
خونریزی بینی شایع و در اغلب موارد بی­‌خطر است. اکثر اوقات خون دماغ از نوع قدامی است و در خانه می‌­توان آن را درمان کرد. معمولا این اتفاق به‌­صورت ناگهانی رخ می­‌دهد و مدت زمان زیادی طول نمی­‌کشد.

خونریزی قدامی در اثر عوامل مختلف، به­‌خصوص خشکی هوا و خاراندن یا تمیز کردن مکرر بینی، رخ می‌­دهد. اگر نمی­‌توانید جلوی خونریزی قدامی را بگیرید، باید فورا با پزشک تماس برقرار کنید.

خونریزی خلفی جدی­ تر است. اگر فکر می­‌کنید دچار این نوع خونریزی شده‌­اید، فورا با پزشک تماس بگیرید یا به اورژانس مراجعه کنید.

مرطوب نگه داشتن فضای خانه، انگشت نکردن در بینی و استفاده از اسپری بینی برای مرطوب نگه داشتن حفره‌های بینی به پیشگیری از خونریزی بینی کمک می­‌کند.

اگر دچار عارضه‌ای مانند خون دماغ های مداوم هستید، یا فکر می‌کنید باید در این زمینه چکاپ انجام دهید، وب سایت درمانکده شما را در یافتن بهترین دکتر آنلاین گوش و حلق و بینی یاری خواهد کرد.

منبع: healthline

https://www.darmankade.com/


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۴:۱۸:۵۱ | نویسنده : pri | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By 123blog.ir:.