yaf

yaf

yaf

مهم ترین دلایل اتمام لنت ترمز سراتو اصلی

به طور کلی دلایل بسیاری برای اتمام لنت ترمز سراتو پیش از عمر مفید آن وجود دارد؛ از دلایل فنی گرفته تا جاده‌هایی که در آن‌ها رانندگی می‌کنید. در این مقاله با کیا اورجینال همراه باشید تا پاسخ این سوال را بررسی کنیم.

دلایلی که باعث اتمام زود هنگام لنت ترمز می‌شوند

همانطور که دلایلی زیادی بر تعیین عمر لنت ترمزهای سراتو تاثیرگذار است، دلایل زیادی هم موجب اتمام لنت ترمز پیش از زمان استاندارد تعیین شده هستند. اتمام بسیار سریع لنت ترمز سراتو اصلی، بر بخش‌های دیگر خودرو هم تاثیر منفی می‌گذارد. برخی از عواملی که موجب اتمام سریع و مکرر لنت ترمز سراتو می‌شوند، در زیر توضیح داده شدند.

لنت ترمز سراتو

کیفیت نامناسب لنت ترمز

همانطور که جنس لنت ترمز بر عمر آن تاثیر دارد، کیفیت لنت ترمزها هم بر اتمام زود هنگام یا دوام خوب آن‌ها تاثیر زیادی دارد. برای مثال در بالا اشاره شد که با دوام‌ترین لنت ترمزها، لنت‌های سرامیکی هستند؛ اما اگر کیفیت ساخت این لنت‌ها پایین باشد، این دسته از لنت ترمزها هم دوام چندانی نخواهند داشت. امروزه برای کاهش هزینه‌های تولید، افراد سودجوی بسیاری لنت ترمزهای تقلبی سراتو را تولید و به بازار عرضه می‌کنند. خریداران به دلیل اختلاف قیمت بسیار کم در دام این افراد سودجو می‌افتند و از این لنت ترمزها استفاده می‌کنند؛ در حالی که قیمت لنت ترمز سراتو در کیا اورجینال به دلیل حذف واسطه‌ها بسیار مناسب است. لنت‌های تقلبی به سرعت کارایی خود را از دست می‌دهند. همچنین خسارات زیادی به خودرو وارد می‌کنند.

اصطکاک پرتنش

در واقع اصطکاک باعث اتمام لنت ترمزها می‌شود؛ اما اصطکاک پرتنش چیزی بیشتر از فشردن پدال ترمز است. برای مثال در موقعیت‌هایی که ناگهانی پدال ترمز را می‌گیریم تا از برخورد با ماشین جلویی پیشگیری کنید، اصطکاک پرتنش به وجود آورده‌اید. انجام حرکات نمایشی هم موجب اتمام عمر لنت ترمز بسیار زودتر از عمر تخمین زده شده می‌شود. رانندگی‌های شتاب زده هم از عوامل ایجاد اصطکاک پرتنش هستند.

استفاده همزمان از پدال گاز و ترمز

استفاده همزمان از دو پدال گاز و ترمز، موجب می‌شود که فشار اضافی بر لنت ترمزها اعمال شود. این حرکت علاوه بر فشار اضافی، موجب اختلال در عملکرد ترمز هم می‌شود. فشردن همزمان دو پدال گاز و ترمز باعث سایش بیش از حد لنت ترمزها می‌شود. متاسفانه این رفتاری رایج بین رانندگان است. همه کسانی که این عادت را دارند، از اتمام مکرر لنت ترمزهای خودروی خود شکایت می‌کنند.

فرم دیسک

دیسک‌ها به طور مستقیم با لنت ترمزهای سراتو در ارتباط هستند. هر تغییری در فرم دیسک‌ها موجب بهم خوردن فرایند نرمال ترمزگیری می‌شود. خارج شدن دیسک‌های سراتو از حالت طبیعی خود باعث ایجاد سایش غیر طبیعی در لنت ترمزها می‌شود.

شرایط جاده

مسیر رانندگی نه تنها در تعیین عمر لنت ترمز سراتو نقش مهمی دارد، بلکه در اتمام زود به زود لنت ترمزها هم موثر است. رانندگی در مسیرهای پر از سراشیبی موجب اتمام غیرعادی لنت ترمز سراتو می‌شود. همچنین اگر مسیر رانندگی شما بسیار ناهموار است، شما ملزم به استفاده مکرر از ترمز خود هستید. این استفاده مکرر، موجب ساییده شدن و اتمام لنت‌های خودرو بسیار سریع‌تر از زمان تقریبی عمر لنت می‌شود.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۱۰ آبان ۱۴۰۲ | ۰۲:۱۷:۲۴ | نویسنده : pri | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By 123blog.ir:.