yaf

yaf

yaf

چگونه زردی ظروف پلاستیکی را از بین ببریم؟

در صورتی که اکثر تغییرات رنگ در ظروف پلاستیکی به راحتی قابل بازگشت هستند. در ادامه به شما راهکارهایی برای رفع زردی ظروف پلاستیکی ارائه می‌دهیم. ضمنا توصیه می‌شود پیش از انجام هر اقدامی، نکات ایمنی را رعایت کنید.

رفع زردی ظرف پلاستیکی با استفاده از محلول سفید کننده
در صورتی که آب و شوینده معمولی قادر به پاک کردن زردی ظروف پلاستیکی نباشد، احتمالا اولین گزینه شما محلول سفید کننده است. نکته قابل توجه درباره این روش، مضر بودن ترکیب پلاستیک و محلول سفید کننده است. بنابراین این روش چندان توصیه نمی‌شود؛ اما اگر زمانی مجبور به استفاده از این روش شدید از رعایت نکات ایمنی مانند استفاده از ماسک و دستکش اطمینان حاصل کنید. پس از آن مراحل زیر را برای تمیز کردن ظروف پلاستیکی به وسیله سفید کننده دنبال کنید.

رفع زردی ظرف پلاستیکی

محلول سفید کننده را با میزان مناسبی از آب رقیق کنید. بهترین ترکیب برای رقیق کردن سفید کننده، یک واحد سفید کننده و 10 واحد آب است. البته شما می‌توانید این ترکیب را بسته به نیاز خود، کم و زیاد کنید.
در مرحله دوم لازم است ظرف پلاستیکی خود را در محلول به دست آمده بگذارید به طوری که تمام قسمت‌های آن در محلول فرو برود. سپس با توجه به میزان جرم ظرف، به مدت 30 تا 60 دقیقه بگذارید ظرف در محلول بماند.
بعد از اتمام زمان گفته ظرف را از ترکیب آب و سفید کننده خارج کنید و با استفاده از آب و شوینده مناسب آن را بشویید. هنگام شستشو دقت داشته باشید که ظرف به خوبی از محلول سفید کننده پاک شود. زیرا محلول سفید کننده برای بدن مضر است و ورود آن به بدن عواقب خطرناکی در پیش دارد.
در مرحله آخر بگذارید ظرف به صورت طبیعی خشک شود. فراموش نکنید که در همه مراحل ذکر شده، استفاده از ماسک و دستکش را فراموش نکنید.
سفید کردن ظروف پلاستیکی با پراکسید هیدروژن
پراکسید هیدروژن، معمولا با نام آب اکسیژنه شناخته می‌شود. استفاده اصلی از این ماده برای ضد عفونی کردن زخم است. البته استفاده از پراکسید هیدروژن صرفا به ضد عفونی خراش‌های پوستی خلاصه نمی‌شود. پراکسید هیدروژن در تمیز کردن ظروف پلاستیکی زرد شده هم کمک مفیدی به شما می‎‌کند. آب اکسیژنه در اصل یک محلول شیمیایی محسوب می‌شود؛ اما از طرفی استفاده از آن برای پاک کردن لکه ظروف پلاستیکی بسیار ایمن‌تر از سفید کننده و لکه بر است. ایمن‌تر بودن پراکسید هیدروژن به معنای عدم رعایت نکات ایمنی نیست. بنابراین هنگام استفاده از این ماده، شما باید از ماسک و دستکش استفاده و نکات ایمنی را رعایت کنید.

سفید کردن ظروف پلاستیکی

 

پراکسید هیدروژن به خوبی زردی پلاستیک‌ها را از بین می‌برد؛ اما استفاده از این روش زمان بیشتری نسبت روش‌های دیگر نیاز دارد. استفاده از آب اکسیژنه برای از بین بردن زردی پلاستیک به شرح زیر است:

در یک ظرف مناسب به میزان مورد نیاز پراکسید هیدروژن بریزید و به آن پودر لباسشویی اضافه کنید. نسبت استفاده از پودر لباسشویی، یک چهارم قاشق چای‌خوری در 4 لیتر پراکسید هیدروژن است.
شما می‌توانید ظروف پلاستیکی خود را به مدت 2 تا 6 ساعت در محلول به دست آمده بگذارید. این مدت زمان به میزان کثیفی و زردی ظرف شما بستگی دارد.
پس از طی شدن مدت زمان مناسب، ظرف خود را بدون آبکشی مقابل نور خورشید قرار دهید. بعد از مدتی شما شاهد از بین رفتن زردی ظرف خود می‌شوید.
زمانی که از سفید شدن ظرف پلاستیکی مطمئن شدید، ظرف را با استفاده از آب و مایع ظرفشویی بشویید.
تمیز کردن پلاستیک زرد شده با سرکه
اگر مواد شوینده، زردی ظرف پلاستیکی را از بین نبرد، می‌توانید استفاده از سرکه را امتحان کنید. سرکه خاصیت اسیدی دارد اما ماده شیمیایی محسوب نمی‌شود. چیزی که موجب می‌شود سرکه قادر به از بین بردن زردی و کدری باشد همین خاصیت اسیدی آن است. سرکه، یک پاک‌کننده طبیعی به شمار می‌آید. با وجود طبیعی و بی خطر بودن سرکه، همچنان نمی‌توان از آن برای پاک کردن هر لکه و آلودگی استفاده کرد. برای مثال پاک کردن لکه‌های روی پارچه با سرکه چندان راه مناسبی نیست. برای تمیز کردن پلاستیک زرد شده با سرکه از مراحل زیر استفاده کنید.

تمیز کردن پلاستیک زرد شده

محلولی از ترکیب مساوی آب و سرکه درست کنید و در ظرف پلاستیکی زرد شده بریزید.
با توجه به میزان لک و کدر بودن ظرف، از 30 دقیقه تا 1 روز کامل ظرف خود را در محلول آب و سرکه قرار دهید و بگذارید بماند.
در مرحله سوم پس از اطمینان پیدا کردن از رفع زردی ظرف، با استفاده از آب و مایع ظرفشویی، آن را بشویید و حتی المقدور در نور آفتاب خشک کنید.
تمیز کردن ظروف پلاستیکی با استفاده از جوش شیرین
در صورتی که استفاده از روش‌هایی مانند لکه‌بری با سرکه کافی نبود، شما می‌توانید برای تمیز کردن ظروف پلاستیکی از جوش شیرین استفاده کنید. جوش شیرین ماده‌ای غیر شیمیایی و خوراکی است. به همین دلیل در صورت باقی ماندن روی ظرف آسیبی به بدن وارد نخواهد کرد. برای اثرگذاری جوش شیرین بر لکه‌های ظروف پلاستیکی، لازم است مراحلی را به ترتیب زیر اجرا کنید.

تمیز کردن ظروف پلاستیکی

 

با استفاده از یک فنجان جوش شیرین و مقداری آب محلولی خمیری شکل درست کنید. خمیر به دست آمده را با استفاده از یک اسفنج نرم، به آرامی بر روی قسمت‌های زرد شده ظرف بکشید.
پس از پاک شدن لکه‌ها از روی ظرف، آن را آب‌کشی کنید و اجازه دهید در نور آفتاب یا به صورت طبیعی خشک شوند.
همچنین در صورتی که ترکیب آب و جوش شیرین اثرگذاری چندانی نداشت، می‌توانید از سرکه به جای آب استفاده کنید و مراحل بالا را مجددا تکرار کنید.
پاک کردن زردی ظروف پلاستیکی با استفاده از لکه‌بر
لکه‌برها محلول‌های پاک کننده‌ای هستند که می‌توانید آن‌ها را به صورت آماده از فروشگاه‎‌ها خریداری کنید. محلول لکه‌بر حاوی مقداری سفید کننده، شوینده و لکه‌بر است و کارایی خوبی در از بین بردن انواع لکه از خود نشان می‌دهد. استفاده از این روش آسان است؛ زیرا دیگر نیازی نیست شما مواد را به نسبت مناسب با یکدیگر ترکیب کنید. البته هنگام استفاده از این ماده باید دقت و مراقبت بسیار زیادی به خرج دهید. این ماده تماما از مواد شیمیایی تشکیل شده است. پس هنگام استفاده از این ماده اکیدا از ماسک و دستکش استفاده کنید. برای پاک کردن زردی ظروف پلاستیکی با استفاده از لکه‌بر، طبق مراحل زیر عمل کنید.

پاک کردن زردی ظروف پلاستیکی

ابتدا ظروف پلاستیکی را با استفاده از آب و مایع ظرفشویی بشویید تا از هرگونه آلودگی و چربی زدوده شود.
مقداری از لکه‌بر را با استفاده از یک اسفنج به قسمت‌های زرد و کدر ظرف خیس شده بکشید. برای این کار کمی صبر به خرج دهید، زیرا ممکن است از بین رفتن لکه‌ها مقداری طول بکشد.
پس از اینکه زردی ظرف از بین رفت، ظرف را با آب و مایع شوینده بشویید. هنگام شستشو مطمئن شوید که لکه‌بر به خوبی از ظرف پاک شده است.

https://naserplast.com/


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۱۷ دی ۱۴۰۲ | ۰۴:۱۴:۲۷ | نویسنده : pri | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By 123blog.ir:.