yaf

yaf

yaf

نکات مهم برای شروع موفقیت آمیز مطالعه آیلتس

معمولا بیشتر موسسات آموزش زبان، آزمون تعیین سطح آیلتس، تافل و... را انجام می‌دهند.

آزمون‌های تعیین سطح شباهت زیادی به آزمون اصلی دارند؛ با این تفاوت که تعداد سوالات آنها کمتر است. این آزمون‌ها به عنوان معیاری برای سنجش میزان اطلاعات و تسلط شما محسوب می‌شوند. با توجه به نتایج این آزمون متوجه نقاط قوت و ضعف خود می‌شوید و می‌توانید برنامه‌ریزی دقیقی برای مهارت‌های 4 گانه و آمادگی آزمون آیلتس انجام دهید.

2- توجه به ددلاین ها (Deadline)
ددلاین به معنای ضرب ‌العجل یا آخرین تاریخ و فرصتی است که می‌توانید اپلیکیشن آنلاین دانشگاه را ارائه دهید. ددلاین دانشگاه ها با هم تفاوت دارد و برای اطلاع از این موضوع باید ابتدا وارد سایت دانشگاه مقصد شوید و سپس به قسمت How to Apply یا Apply Now یا عناوین مشابه مراجعه کنید.

اقدام به موقع می‌تواند زمان کافی برای مطالعه زبان و موفقیت در اختیار شما قرار دهد. قبل از اینکه شروع به مطالعه کنید، باید بدانید چقدر زمان دارید. اطلاع از زمان به شما کمک می‌کند تا برنامه ریزی دقیق‌تری انجام دهید.
3- پیدا کردن منابع معتبر
برای اینکه در آزمون آیلتس موفق شوید، نیاز به منابع معتبر و موثقی دارید. برخی معتقدند منابع آزمون آیلتس تاثیر بسزایی در یادگیری زبان انگلیسی این آزمون دارد.

4- مشخص کردن نوع مدرک آیلتس
یکی از نکاتی که قبل از مطالعه آیلتس باید بدانید این است که به دنبال چه نوع مدرک آیلتسی هستید. به طور کلی آزمون آیلتس شامل 4 دسته زیر می‌شود.

1- آزمون آیلتس آکادمیک IELTS Academic
2- آزمون آیلتس عمومی یا جنرال IELTS General Training
3- آزمون آیلتس ویزا و مهاجرت بریتانیا IELTS for UKVI
4- آزمون آیلتس لایف اسکیلز IELTS Life Skills
این آزمون‌ها از نظر نحوه آمادگی، نوع و تیپ سوالات شباهت‌ها و تفاوت‌هایی دارند.
5- شناخت چارچوب کلی آزمون
برای شرکت در آزمون آیلتس لازم است تا اطلاعاتی درباره تعداد سوالات، نحوه برگزاری هر مهارت و مدت زمان آن، تیپ سوالات و نحوه دسته بندی آنها داشته باشید. با اطلاع از این موارد می‌توانید برنامه‌ریزی دقیق‌تری انجام دهید و با قدرت بیشتری مطالعه خود را آغاز کنید.

6- شرکت در آزمون های ماک (mock)
آزمون‌های ماک کاملا شبیه آزمون اصلی هستند. این آزمون‌ها به صورت حضوری و مطابق با شرایط آزمون آیلتس برگزار می‌شوند. سوالات آزمون ماک استاندارد هستند و شامل چهار بخش Listening/Reading/Writing/Speaking می‌شوند. در واقع آزمون ماک، یک نوع آزمون آزمایشی و شبیه‌سازی شده آزمون آیلتس است.

شرکت در آزمون ماک می‌تواند باعث موفقیت شما در آزمون آیلتس و گرفتن مدرک آیلتس شود. این آزمون به شما کمک می‌کند تا از نقاط قوت و ضعف خود آگاه شوید

7- کمک گرفتن از اساتید مجرب برای رفع اشکال
هنگامی که مشغول مطالعه یا تست‌زنی هستید، ممکن است با اشکالاتی مواجه شوید. گاهی اوقات نیاز به یادگیری یکسری تکنیک‌ها دارید. برای رفع این مسائل و یادگیری تکنیک‌های مختلف می‌توانید از اساتید موسسات زبان انگلیسی کمک بگیرید.
8- داشتن پارتنر آموزشی
برخی افراد برای موفقیت در آزمون آیلتس از یک پارتنر کمک می‌گیرند. با این کار اعتماد به نفس خود را در مهارت اسپیکینگ افزایش می‌دهند. علاوه براین، گرامر را بهتر یاد می‌گیرند و در زمینه فکر کردن سریع به جملات انگلیسی آموزش می‌بینند. آنها به کمک پارتنر آموزشی خود می‌توانند روند پیشرفت خود را سرعت ببخشند.

در این شرایط حتی اگر دچار خطا شوند، خسارتی به آنها وارد نمی‌شود. با این روش چیزهای زیادی یاد می‌گیرند و اشتباهات خود را در هنگام آزمون واقعی تکرار نمی‌کنند.

https://silverbookco.com/

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۳:۵۷:۱۷ | نویسنده : pri | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By 123blog.ir:.