yaf

yaf

yaf

چگونه کودکان را منظبط کنیم؟

باید به نظم و انضباط به عنوان بخشی از آموزش نگاه کرد نه شکلی از تنبیه کردن. فرزند شما باید یاد بگیرد چگونه با دیگران همراه شود و در امان بماند. او دانش‌آموز مشتاقی است اما مهم‌ترین درس‌ها (مانند سهیم شدن با دیگران، صبر،‌همکاری و احتیاط) چند سالی زمان می‌برد تا برایش جا بیفتند. به عنوان معلم اصلی‌ فرزندتان، ‌این وظیفه شما است که این آموزش‌ها را با پیگیری، صبر و دلسوزی تقویت کنید. ثبات داشتن برای بچه‌ها بسیار مهم است.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | ۰۲:۲۰:۰۳ | نویسنده : pri | نظرات (0)نظرات (0)

معرفی تولیدات گروه صنعتی حفاظ سازه


استفاده از حفاظ پنجره و یا نرده آهنی پنجره، نقش زیادی در تامین امنیت ساختمان های اداری و مسکونی دارد. بسیاری از ساختمان ها در موقعیتی قرار گرفته اند که پنجره های آن ها از بیرون قابل دسترس است و ساکنان آن ها مواقعی که در خانه حضور ندارند، نگران امنیت منزل خود می باشند که با به کار بستن حفاظ پنجره و سایر وسایل امنیتی مانند درب آکاردئونی، حفاظ آهنی روی دیوار و ... می توانید با خیال راحت از منزل خود خارج شوید.

قبل از انتخاب و خرید حفاظ پنجره باید با انواع و ویژگی های هر کدام از آن ها آشنایی داشته باشید که در این مقاله به معرفی آن ها می پردازیم.


انواع حفاظ پنجره

حفاظ پنجره مدرن، بهترین انتخاب برای ساختمان های نوساز و جدید می باشد. اگر شما برای ساختمان جدید خود یک حفاظ پنجره معمولی انتخاب کنید، در واقع از زیبایی و جلوه نمای ساختمان خود کاسته اید و با وجود هزینه های زیادی که صرف نمای ساختمان کرده اید، جذابیت لازم را در آن نمی بینید.

 

نرده شاخ گوزنی

 

شما می توانید حفاظ پنجره مدرن را با توجه به مدل و نوع پنجره خود تهیه نمایید و انتخاب منحصر به فردی داشته باشید.

حفاظ پنجره فرفورژه و حفاظ پنجره مدرن، شباهت های فراوانی با یکدیگر دارند و تنها تفاوت آن ها در جزئیات می باشد که آن هم توسط سازندگان با تجربه و متخصص قابل تشخیص است. در طرح ها و شکل های حفاظ پنجره فرفورژه، تنوع زیادی وجود دارد که با کمک سازنده ای که تجربیات کافی داشته باشد می توانید مدلی جذاب و زیبا را از میان آن ها داشته باشید.

حفاظ پنجره ثابت، حفاظی است که سالیان سال در ساختمان ها و پنجره های زیادی مورد استفاده قرار گرفته و محافظ ایده آلی به شمار می آید.

ساخت و نصب حفاظ پنجره ثابت ساده تر از سایر انواع حفاظ پنجره می باشد و به همین دلیل قیمت مناسب تری دارد. موقع نصب این نوع حفاظ باید اصولی را رعایت کرد که در صورت عدم رعایت، امنیت لازم را به پنجره شما نخواهد داد.

حفاظ پنجره متحرک یا تاشو در قسمت ورودی خانه نصب می شود. مهم ترین مزیت حفاظ پنجره متحرک این است که در مواقعی که اجازه و امکان نصب انواع دیگر حفاظ پنجره در نمای ساختمان وجود ندارد، می توان به راحتی از این نوع حفاظ استفاده کرد.


نکته اصلی در داشتن حفاظ پنجره متحرک این است که باید یادتان باشد که آن را موقع خروج از منزل ببندید.

در غیر این صورت انگار حفاظی برای پنجره شما وجود ندارد.

قیمت نهایی حفاظ پنجره به عوامل متعددی مانند میزان آهن به کار رفته در آن، مدل نرده پنجره و هزینه ساخت و نصب آن بستگی دارد.

برای کاهش هزینه حفاظ پنجره می توان از نمونه کارهای قبلی و یا طرح های آماده استفاده کرد.

رعایت فاصله مناسب و استاندارد میان میله های افقی و عمودی در حفاظ پنجره، قیمت آن را تا حد زیادی کاهش می دهد.


معرفی درب آکاردئونی

درب آکاردئونی از دیگر وسایل ضروری برای تامین حفاظت و امنیت خانه می باشد که در واقع مانند یک دزدگیر عمل می کند. ویژگی اصلی درب آکاردئونی، داشتن قفلی است که با هر کلیدی باز نمی شود، فقط یک کلید دارد و حتی کلید ساز هم برای باز کردن آن باید کلید اصلی را داشته باشد.

 

 

میله های درب آکاردئونی باید از استحکام کافی برخوردار باشد و با هر فشار و ضربه ای به راحتی نشکند.

شما باید خانه و آپارتمان خود را مانند یک گاو صندوق بدانید و امنیت را در آن هر چه بیشتر برقرار نمایید.

درب آکاردئونی هم ظاهر جذابی به خانه شما می دهد و هم هیچ راهی برای ورود به ساختمان شما باقی نمی گذارد. 

قیمت نصب و ساخت درب آکاردئونی نسبت به مزیت های بی شمار آن بسیار مناسب است و مانند یک سرمایه گذاری بلند مدت برای تامین امنیت ساختمان شما می باشد. 

ویژگی دیگر درب های آکاردئونی این است که فضای کمتری را نسبت به دیگر انواع درب ها اشغال می کند و به همین دلیل علاوه بر مناطق مسکونی و تجاری برای انباری ها و مغازه ها هم مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از قفل های مخفی و تعداد حلقه های قفل بیشتر در بدنه درب آکاردئونی، امنیت آن را افزایش می دهد.

درب آکاردئونی از دو گل تا پنج گل وجود دارد که نوع سه گل بهترین مدل این نوع درب می باشد.

منظور از گل، تعداد مشبک های به کار رفته در درب آکاردئونی می باشد.


معرفی حفاظ آهنی روی دیوار

علاوه بر درب و پنجره، دیوارهای خانه هم مخصوصا خانه های ویلایی که دارای دیوارهای کوتاه هستند، به حفاظ نیاز دارند. 

حفاظ آهنی روی دیوار با افزایش ارتفاع دیوار، امکان ورود به داخل ساختمان را به حداقل می رساند.

حفاظ شاخ گوزنی، حفاظ بوته ای، حفاظ لیلیوم و حفاظ نخل مرداب از انواع مدرن و زیبای حفاظ دیوار هستند که جایگزین حفاظ های نیزه ای و یا سیم خاردارهای گذشته شده اند.

حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ بوته ای در کنار تامین امنیت کامل، قیمت مناسب تری دارند. اما حفاظ هایی مانند حفاظ لیلیوم به دلیل زیبایی بصری و طراحی فوق العاده ای که دارند نسبتا گران تر هستند.

در ادامه، قیمت حفاظ شاخ گوزنی را به دلیل کاربرد و صرفه جویی بیشتر در هزینه ها بررسی می کنیم.

 

قیمت حفاظ شاخ گوزنی

قیمت حفاظ شاخ گوزنی به عواملی مانند ضخامت میلگرد های به کار رفته در آن، ارتفاع حفاظ، تراکم ردیف ها و نوع جوشکاری و رنگ کاری حفاظ بستگی دارد.

با افزایش ارتفاع حفاظ شاخ گوزنی قیمت آن هم افزایش می یابد که در ارتفاع های مختلفی مانند یک متر تا یک و نیم متر و 90 سانتی متر تا 120 سانتی متر ساخته می شود. اما خریدار می تواند با توجه به بودجه، نیاز و محدودیت های ساختمان خود ارتفاع های متغیری از 40 سانتی متر تا 200 سانتی متر هم سفارش دهد.


به تعداد ردیف های به کار رفته در طول یک متر از حفاظ شاخ گوزنی، تراکم گفته می شود. بدیهی است که هر چه تراکم بالاتر باشد فضای خالی کمتری در حفاظ شاخ گوزنی دیده می شود و امنیت و قیمت حفاظ بیشتر می شود.

توجه داشته باشید که سودجویان در بحث تراکم بیشترین کم فروشی را دارند و با کم کردن وزن حفاظ و تغییراتی در شکل ظاهری و یا استفاده از میلگردهای نازک و رنگ بی کیفیت، حفاظی با قیمت پایین تر و امنیت ضعیف تر به خریدار می فروشند.

 در حفاظ شاخ گوزنی، دو نوع جوشکاری با گاز دی اکسید کربن و جوشکاری الکترود وجود دارد.

جوشکاری تحت گاز دی اکسید کربن، مانع نفوذ هوا به نقطه جوش می شود و اتصال محکم تری در بین قطعات  خواهیم داشت.

جوشکاری الکترود، اتصال ضعیف تر و قیمت پایین تری نسبت به جوشکاری با گاز دی اکسید کربن دارد.

برای رنگ کاری حفاظ روی دیوار، دو نوع رنگ مایع و رنگ کوره ای الکترو استاتیک به کار می رود.

رنگ کوره ای الکترواستاتیک به دلایلی مانند ماندگاری و مقاومت بالا در مقابل سرما و گرما، استفاده از رنگ پودری، نیاز به کوره پخت رنگ و زمان رنگ آمیزی بیشتر، قیمت بالاتری دارد.

 

معرفی سر درب

استفاده از سر درب، جلوه و زیبایی بیشتری به نمای ورودی ساختمان شما می دهد و در بعضی مدل ها نقش یک حفاظ ایمن را هم ایفا می کند.

سر درب مدرن، سر درب سنتی و کلاسیک و سر درب لاکچری از انواع سر درب ها می باشد که با توجه به نمای ساختمان خود می توانید آن ها را انتخاب کنید.

از مزایای استفاده از سر درب، پوشش کامل درب و ستون های درب و جلوگیری از کثیف شدن آن ها و

استفاده از آن به عنوان یک سقف کاذب برای محافظت از درب در مقابل عوامل جوی  می باشد.

منبع


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۳:۲۱ | نویسنده : pri | نظرات (0)نظرات (0)

لوله برق فلزی

از انواع مختلف لوله برق می توان به لوله برق فلزی اشاره کرد. این نوع از لوله های برق از طریق ورق گالوانیزه ساخته می شوند. همچنین برای مصرف در داخل پروژه های عمرانی به کار برده می شوند. لوله های برق فلزی به کشورهای مجاور نیز صادر می شوند.

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۷:۵۳ | نویسنده : pri | نظرات (0)نظرات (0)

ماشین لباس‌شویی می‌تواند شما را بیمار کند

شاید تصور اینکه ماشین لباس‌شویی باعث بروز بیماری‌های آلرژیک یا پوستی بشود، برای‌تان دشوار باشد. اما حقیقت این است که برخی میکروب‌ها و قارچ‌هایی که در اثر استفاده نادرست از ماشین لباس‌شویی، درون آن تولید و تکثیر می‌شوند، قادرند سلامت ما را به خطر بیندازند. این مطلب، نگاهی می‌اندازد به خطاهای هشت‌گانه استفاده از ماشین لباس‌شویی که ممکن است هرکدام از ما مرتکب شویم و سلامت‌مان را به دست‌ خودمان تهدید کنیم....

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۶:۱۹ | نویسنده : pri | نظرات (0)نظرات (0)

کم‌مصرف‌ترین خودرو بنزینی جهانی در سال ۲۰۲۰

صرفه‌جویی در مصرف سوخت هدف تحسین‌برانگیزی است و خودروهای برقی آن را آسان می‌کنند. در فهرست ارائه‌شده خودروهای بنزینی با رتبه‌بندی مصرف سوخت ترکیبی EPA رتبه‌بندی شده‌اند.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۹:۵۶:۳۰ | نویسنده : pri | نظرات (0)نظرات (0)

10 علت اصلی ریزش مو

ویتامین ها و عناصر معدنی و رژیم متعادل داشتن باعث می شود که تمام بدن و اعضای داخلی تمام کارهایی که بر عهده شان است را به خوبی انجام دهند.

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۹:۵۵:۴۸ | نویسنده : pri | نظرات (0)نظرات (0)

اجزای تشکیل دهنده کابینت چه چیز هایی است ؟

برای سفارش کابینت به کابینت سازی باید در نظر داشته باشید این کار مستلزم دقت بالایی است تا کیفیت نهایی مطلوب واقع گردد. کابینت هایی که توسط کابینت سازی ساخته می شوند باید از مواد اولیه مرغوب و کیفیت خوبی برخوردار باشند تا مقاومت مورد انتظار را داشته باشند.

اجزای تشکیل دهنده کابینت

اجزای تشکیل دهنده کابینت عبارتند از: درب کابینت، بدنه کابینت و صفحه کابینت درب کابینت امروزه با ضخامت ۱۸ میلیمتر نیز تولید می‌شود که می‌توان روی آن روکش دلخواه را اعمال کرد. روکش‌های متداول برای درب کابینت تیپ‌های گوناگون و تنوع رنگی زیادی دارند. شایان ذکر است به تازگی درب‌های کابینت جدیدی وارد بازار ایران شده‌اند که به نام هایگلاس شناخته می‌شوند. درب کابینت هایگلاس روکش براق دارد که جذابیت فوق العاده‌ای به دکوراسیون داخلی می‌بخشد. بدنه کابینت در شعبه کابینت سازی شیراز شرکت ارس دکور از متریال خاصی تولید می‌شود که مغز آن ام‌دی‌اف یا نئوپان و روکش آن ملامینه است. لبه بدنه کابینت برای زیبایی بیشتر نوارکاری می‌شود. امروزه کابینت‌هایی با بدنه نئوپان، روکش کاغذی و نوار اطویی نیز ساخته می‌شوند که از لحاظ کیفی دوام و مقاومت کافی ندارند؛ لذا می‌توان گفت بهترین جنس برای بدنه کابینت همان MDF است. صفحه کابینت نیز با توجه به متریال اصلی و روکش آن به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود. افرادی که با شرکت ارس دکور به منظور استفاده از خدمات کابینت سازی در شیراز تماس می‌گیرند می‌توانند از مشاوره کابینت‌سازان این مجموعه استفاده کنند.

کابینت-تمام-چوب-با-طراحی-زیبا-و-منحصر-بفردمراحل گام به گام کابینت سازی

در مرحله نخست طرحی در ذهن خریدار نقش می‌بندد که به آن پیش‌طرح می‌گویند. این طرح اولیه توسط خریدار به کابینت ساز ارائه می‌شود. البته در صورتی‌که خریدار طرح اولیه خاصی با جزئیات، مد نظر نداشته باشد، طراحان حرفه‌ای شعبه کابینت سازی شیراز شرکت ارس دکور طرح‌های متنوعی را به خریدار پیشنهاد خواهند کرد. پس از انتخاب طرح اولیه، مرحله اندازه گیری فضا برای اجراست که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در واقع هرچه اندازه‌گیری دقیق‌تر انجام شود کار ساخت کابینت‌ها نتیجه مطلوب‌تری خواهد داشت. حال با داشتن ایده طرح اولیه و اندازه‌های مورد نیاز کار طراحی نهایی انجام می‌گیرد. در این مرحله خریدار می‌تواند شمایی از کابینت را مشاهده کند و در صورت لزوم جزئیات آن را تغییر دهد. در این مرحله باید مواد اولیه و مصالح مورد نیاز انتخاب گردد. در حال حاضر بیشتر افراد تمایل به استفاده از کابینت‌های چوبی و یا کابینت‌هایی که با مصنوعات چوبی ساخته شده است، دارند. از این مرحله وارد فرایند ساخت کابینت می‌شویم که با محاسبه دقیق اندازه‌ها باید برش‌کاری با نهایت دقت و ظرافت انجام گیرد. پس از برش‌کاری عملیات لبه‌زنی، شیار زدن و سوراخ زنی انجام می‌شود. در این مرحله زمان مونتاژ کابینت می‌رسد که پس از آن کابینت برای حمل و نقل به مکان مورد نظر برای نصب و اجرا آماده است.  

نکاتی که در نگهداری کابینت ام دی اف باید مد نظر قرار گیرد

  1. برای تمیز کردن این نوع از کابینت ها بخصوص کابینت mdf سفیدبه هیچ وجه از مواد پاک کننده اسیدی مثل وایتکس استفاده نکنید .زیرا این مواد به چوب آسیب می رسانند . شما می توانید با استفاده از یک دستمال مرطوب و آغشته به مواد شوینده معمولی و یا یک قطعه اسفنج مرطوب به راحتی کابینت های خود را تمیز کنید.
  2. خیس شدن زیاد کابینت ها و ورود آب به درز های کابینت باعث کپک زدگی و پوسیدگی کابینت ها می شود پس سعی کنید کابینت های MDF خود را به هیچ عنوان به آب زیاد نشوئید. همچنین اگر کابینت زیر سینک شما از جنس MDF است از جمع شدن آب در داخل کابینت جداً بپرهیزید و آن را مرتبا با دستمال خشک کنید تا زیبایی و عمر کابینتتان تضمین شود.
  3. درب های کابینت های دیواری را زیاد باز نگه ندارید ، زیرا نفوذ بخار آب و گرمای حاصل از پخت و پز باعث آسیب دیدن کابینت های دیواری می شود.
  4. یکی از بهترین روش ها برای تمیز کردن کابینت ام دی اف استفاده از ترکیب آب و سرکه سفید و یا ترکیب آب و جوش شیرین می باشد . همچنین اگر لکه چسب و یا خودکار بر روی کابینت MDF شما ایجاد شده ، می توانید با استفاده از یک قطعه پنبه و تینر این لکه ها را پاک کنید .
  5. سعی کنید برای کابینت های زمینی از پایه های آلمینیومی استفاده کنید تا در اثر شست و شوی کف آشپزخانه آسیب نبینند.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و نیز اجرای کابینت MDF  در آشپزخانه خود  با شرکت ارس دکور تماس حاصل نمائید. کیفیت کابینت های عرضه شده در ارس دکور همواره در بالاترین حد خود بوده و با وجود این کیفیت بالا قیمت کابینت ام دی اف کاملا مقرون به صرفه می باشد. با توجه به تفاوت هایی که در سلایق افراد وجود دارد ،در صنعت کابینت سازی سعی شده است که با توجه به سلیقه های مختلف مدل های متنوعی از کابینت ها طراحی و عرضه شود . فی المثال برای افرادی که به دکوراسیون های سبک کلاسیک و سلطنتی  علاقه مندند کابینت های چوبی و ممبران را طراحی کرده اند ، برای کسانی که علاقه مند به استفاده از طرح های ساده و عادی هستند کابینت های MDF معمولی و برای افرادی که طرفدار سبک دکور مدرن هستند نیز کابینت های هایگلاس طراحی و تولید شده است.

کابینت-تمام-چوب-در-کنار-میز-سنگی

تفاوت کابینت های گلاس با سایر کابینت ها

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم کابینت های هایگلاس از جنس ورق های هایگلاس هستند . این ورق ها در واقع  متریالی شبیه به MDF  است یعنی مغزی کار MDF بوده و فقط  پوشش لایه بیرونی آن  از نوعی پلاستیک به نام پلکسی گلاس ساخته شده است ، در حالی که در MDF های معمولی این پوشش از جنس ملامینه می باشد. در کنار کابینت های هایگلاس نوع دیگری از کابینت ها نیز وجود دارد که به آنها پلی گلاس گفته می شود. روکش استفاه شده برای این نوع کابینت ها پلی استر می باشد و نسبت به کابینت های های گلاس درخشش بیشتری داشته و نیز در مقابل خط و خش مقاوم تر هست. اکثر کابینت های هایگلاس ساخت کشور های آلمان ، اسپانیا ، ایتالیا و اتریش است ولی در ایران بیشتر از کابینت های های گلاس ساخت کشور ترکیه استفاده می شود. در بررسی کیفیت کابینت های ساخته شده در هر کشور و در برند های مختلف ، نکته ای که حائز اهمیت است ،میزان موج  موجود در سطح روکش  کابینت هایگلاس است .هر چقدر این میزان موج کمتر باشد بدین معنی است که عملیات پرس روکش دقیق تر و با کیفیت تر انجام پذیرفته است  و نیز کیفیت ام دی اف استفاده شده در آن نیز بالاتر است . اگر بخواهید که این طول موج به صفر برسد بهتر است از کابینت های پلی گلاس استفاده کنید. نکته قابل ذکر دیگر در ساخت این کابینت ها این است که فقط در یک سمت این کابینت ها از لایه براق استفاده می شود و سمت دیگر آن که در دید نیست معمولا از لایه های معمولی تر ساخته می شود.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۰:۴۸ | نویسنده : pri | نظرات (0)نظرات (0)

تهیه حریر بادام برای نوزادان

در این مقاله شما را با خواص بادام برای نوزاد شما و طرز تهیه حریره آن در شروع شش ماهگی آشنا می کنیم.

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۰:۲۴ | نویسنده : pri | نظرات (0)نظرات (0)

روغن روشن کننده پوست چیست ؟

انسان همیشه میل به زیبا بودن داشته و دارد، از این رو همیشه در پی روش هایی برای حفظ زیبایی و طراوت صورت خود می باشد. می توان با استفاده از چندین ماسک طبیعی می توان طراوت چهره و پوست خود را در ایده ال ترین حالت ممکن نگه داشت. در این مقاله چندین مورد از بهترین ماسک های طبیعی صورت را به شما معرفی می‌کنیم .

روغن روشن کننده پوست

برای سفید شدن پوست چه روغن هایی مناسب است. اگر می خواهید پوستی سفید و شاداب داشته باشید و تیرگی و لک های شما از بین برود بهتر است از روغن های گیاهی سالم و طبیعی برای این منظور استفاده کنید. چند نمونه از روغن های طبیعی و گیاهی که باعث سفید شدن پوست شما می شود را به شما معرفی کنیم.

انواع روغن روشن کننده پوست

روغن آلوئه ورا: که آنتی اکسیدان های قوی مانند ویتامین E, Cو بتاکارون دارد. این روغن دارای خواص روشن کننده، سفید کننده، ضدلک، ضدجوش و برطرف کننده چین و چروک صورت است و به شکلهای مختلف مثل روغن، شربت، کرم، صابون و ژل می توانید آن را تهیه و مصرف کنید. روغن هسته انار: دارای ویتامین A, Cو آنتی اکسیدان است. ویتامین C آن ساخت کلاژن را در پوست برعهده دارد و آنتی اکسیدان آن باعث بازسازی سلول های پوستی و لایه برداری می شود. روغن هسته انار سلول های پوست را ترمیم می کند. روغن جوجوبا: دارای ویتامین های گروه B, E، مس، روی است. این روغن علاوه بر شفاف کردن پوست، چربی آن را نیز متعادل می کند و رطوبت پوست را حفظ می نماید. روغن بادام: علاوه بر سفیدی پوست خاصیت نرم کنندگی، لایه برداری، رفع کننده جوش و لک و پاک سازی پوست است و مقدار زیادی ویتامین E دارد. شما میتوانید برای درخشان شدن پوست خود از روغن بادام استفاده کنید. روغن هسته زدآلو که باعث از بین رفتن سلولهای مرده پوست و پوسته شده پوست را درخشان و سفید می کند و مرطوب کننده ای طبیعی است. از دیگر روغن ها می توان، روغن اسطوخودوس، روغن گیشنیز، بابونه، هسته انگور، جوانه گندم، شیرین بیان، روغن شمعدانی، سیب زمینی، روغن زیتون نام برد. که هرکدام از این روغن های طبیعی دارای مقدار زیادی ویتامین و آنتی اکسیدان هستند که باعث می شوند با هزینه ایی کم پوستی سالم و شاداب داشته باشید. انواع کرم پودر

ماسک سفید کننده پوست

برای پاک شدن لکه های پوستی و روشن شدن پوست خود می توانید از ماسک های طبیعی و سفید کننده استفاده کنید که هم کم هزینه هستند وهم اینکه از مواد شیمیایی که به پوست آسیب می رسانند و اطلاع دقیقی از مواد تشکیل دهنده آن ندارید در امان هستید. در این بخش شما را با چند نوع ماسک خانگی آشنا می کنیم. البته قبل از استفاده از ماسک صورت خوب صورت خود را کاملا تمیز کنید.

ماسک کشک و جو دوسر

برای روشن شدن پوست صورت خود از یک قاشق غذاخوری کشک به علاوه یک قاشق غذاخوری آب گوجه‌فرنگی و یک قاشق غذا خوری جوی دو سر استفاده کنید. این مواد را با هم مخلوط کنید و با نوک انگشت روی صورت و گردن خود ماساژ دهید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید. این کار را ۲ تا ۳ بار در هفته انجام دهید.

ماسک نعنا

یک مشت نعنا را خرد کرده و به شکل خمیر دربیاورید و مقداری آب به آن اضافه کرده بعد از این که صورتتان را تمیز کردید با انگشت از این ترکیب به صورت و گردن خود زده ۲۰ دقیقه صبر کنید تا خشک شود و بعد با آب بشویید. ۲ تا ۳ بار در هفته این کار را انجام دهید.

ماسک زردچوبه، آبلیمو، خیار

یک قاشق غذا خوری زردچوبه به علاوه یک قاشق غذاخوری آبلیمو و اگر پوست خشکی دارید آب خیار را با هم ترکیب کنید و با انگشت روی صورت و گردن ماساژ دهید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید اینکار هر روز انجام دهید.

ماسک سیب زمینی

سیب زمینی هم یک روشن کننده طبیعی است. یک عدد سیب زمینی متوسط را بشویید و پوست بکنید. از وسط نصف کرده و با آن صورتتان را به آرامی ماساژ دهید و بعد از 15 دقیقه صورتتان را با آب سرد بشویید. این کار را 1تا2 بار در هفته انجام دهید.

ماسک گوجه فرنگی و زردچوبه

یک روشن کننده طبیعی پوست گوجه فرنگی و زرچوبه است. یک عدد گوجه فرنگی را له کنید و 2 قاشق غذا خوری زردچوبه به آن اضافه کنید و بعد با انگشت از این مخلوط به صورت و گردن خود بزنید و ماساژ دهید و بعد از 10 دقیقه با آب سرد بشویید. این کار را 2 در هفته انجام دهید. ماسک کره ای

ماسک آب پرتقال و زردچوبه

2قاشق غذا آب پرتقال به علاوه نوک قاشق چای خوری پودر زرچوبه باهم ترکیب کنید تا خمیر شود روی پوست صورت ماساژ دهید. این ترکیب را می توانید شب ها استفاده کنید و صبح روز بعد پوست خود را با آب ولرم بشویید و بعد کمی مرطوب کننده به پوستتان بزنید. هر روز می توانید از این ماسک استفاده کنید.

ماسک عسل و لیمو

ماسک روشن کننده و طبیعی دیگر ماسک عسل و لیمو است. این ماسک قوی روشن کننده پوست است. یک قاشق چای خوری عسل به علاوه یک قاشق چای خوری آبلیمو تازه را ترکیب کرده روی پوست خود بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه وقتی ماسک کاملا خشک شد با آب سرد بشویید و خشک کنید.

ماسک ژل آلوئه ورا با آبلیمو

یک قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا به علاوه یک قاشق چای خوری آبلیمو را مخلوط کنید و از این ترکیب روی صورت و گردن خود بمالید و بعد از 30 دقیقه بعد آب بشویید هر روز می توانید از این ماسک استفاده کنید.

ماسک ماست و زردچوبه

ماسک ماست و زردچوبه نیز روشن کننده پوست است. یک قاشق چای خوری ماست‌ به علاوه 1/2 قاشق چای خوری زردچوبه را ترکیب کنید و به پوست صورت خود بمالید. 30 دقیقه منتظر بماند و بعد با آب بشویید. هر روز می توانید از این ماسک روشن کننده استفاده کنید.

ماسک هویج و ماست

یک عدد هویج کوچک را به شکل خمیر در آورده و به آن یک قاشق چای خوری ماست و چند قطره آبلیمو اضافه کنید. به پوست خود بمالید بعد از ۲۰ دقیقه بشویید.

ماسک روغن زیتون و شکر

دو قاشق چای خوری شکر را با یک قاشق چای خوری روغن زیتون به علاوه یک قاشق چای خوری آب لیمو ترکیب کنید و به آرامی روی پوست خود به مدت ۳ تا ۵ دقیقه ماساژ دهید تا سلول های مرده پوست از بین برود. این ماسک ها نمونه هایی از ماسک های روشن کننده پوست است که شما می تواند در منزل از آنها استفاده کنید و پوست سفید شاداب و درخشنده داشته باشید.

فون مایع، رایج ترین شکل انواع کرم پودر

تقریبا می توان گفت که فون مایع رایج ترین و محبوب ترین نوع کرم پودر محسوب می شود چون غالبا استفاده از آن ساده بوده و باعث ایجاد پوشش طبیعی در پوست می گردد. معمولا این نوع از کرم پودرها برای پوست های نرمال و خشک مناسب هستند. افراد دارای پوست چرب باید از نوع بدون روغن (Oil Free) این کرم ها برای پوست خود استفاده نمایند. برای استفاده از این کرم پودر مقداری از کرم پودر را روی پد مخصوص ریخته و به آرامی و به صورت ضربه ای روی پوست خود پخش کنید.  

کرم پودر

این نوع از کرم ها بسیار غنی و مرطوب هستند و بخصوص برای استفاده در پوست های خشک مناسب ترند و بخاطر داشتن بافت سنگین باید از جذب خوب آنها در پوست مطمئن شوید برای جذب بهتر این نوع از کرم ها از یک اسفنج مرطوب استفاده نمایید.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۷:۳۹ | نویسنده : pri | نظرات (0)نظرات (0)

10 مورد از قدیمی ترین تمدن های جهان را بشناسید

آیا می دانید قدیمی ترین تمدن در جهان کجای دنیا بود ؟ در ادامه با 10 مورد از قدیمی ترین تمدن های دنیا و فرهنگ و اختراعاتشان آشنا خواهید شد.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۶:۵۱ | نویسنده : pri | نظرات (0)نظرات (0)
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By 123blog.ir:.