yaf

yaf

yaf

تاریخچه خودرو سانتافه

 

تاریخچه خودرو سانتافه

کمپانی هیوندای (کره‌ای) برای رقابت با فورد Escape، مزدا Tribute و پونتیاک Aztek ایده‌هایی داشت که در اوایل سال ۲۰۰۱ در مدل جدیدی به نام سانتافه (نام شهری در نیومکزیکو) به ثمر نشست و تولید آن آغاز شد. این اتومبیل در آمریکای شمالی به سرعت تبدیل به محبوب‌ترین خودرو خانواده گشت. این خودرو تاکنون در سه نسل تولید و به بازارهای جهانی عرضه شده است. ما در ادامه به توضیح سیستم دوربین 360 درجه سانتافه می پردازیم.

دوربین 360 درجه سانتافه

چه خودروی جدیدی خریداری کرده اید و چه از قبل دارای خودرویی بوده اید به این فکر کنید که اگر بتوانید محیط اطراف ماشینتان را در تلفن همراه خود ببینید چه قابلیت های خوبی در اختیار شما خواهد بود. چنین ویژگی با سیستم دوربین 360 درجه سانتافه امکان پذیر می شود. در ادامه به شرح و توضیح مشخصات دوربین 360 درجه خودرو سانتافه و نحوه خرید و نصب آن پرداخته شده است. با ورود این فناوری، استفاده از دوربین در اتومبیل ها ارتقاء یافت. این سیستم دارای چهار عدد دوربین در دو طرف در زیر آینه های بغل و در عقب و جلوی ماشین می باشد که تصاویر را ضبط کرده و به یک کامپیوتر مرکزی دارای نرم‌افزاری خاص، جهت پردازش ارسال می کنند. در نهایت یک نمای 360 درجه از حوزه اطراف ماشین بوجود خواهد آمد و در معرض دید راننده در مانیتور قرار خواهد گرفت. بدین ترتیب تسلط و کنترل راننده به ماشین بیشتر می شود.

خرید دوربین 360 درجه سانتافه | نصب دوربین 360 درجه سانتافه

سیستم دوربین 360 درجه خودرو سانتافه جزء کاربردی‌ترین آپشن‌هایی است که می‌توانید برای ماشینتان بخرید. جستجو کنید مشخصات آپشن‌های مختلف را مشاهده و مطالعه کنید و همچنین با مشخصات دوربین 360 درجه خودرو سانتافه نیز آشنا شوید سپس از سایت گندم کار دی وی دی اقدام به خرید دوربین 360 درجه سانتافه نمایید. گندم کار دی وی دی در این زمینه، سال‌ها تجربه دارد و البته نصب دوربین 360 درجه خودرو سانتافه را نیز در محل برای مشتری با بالاترین کیفیت انجام می‌دهد. ما می‌دانیم که دو فاکتور مهم در توسعه، پیشرفت و موفقیت یک کسب و کار، اعتماد و رضایت مشتری می‌باشند. بنابراین هدف گندم کار دی وی دی جلب اعتماد و رضایت مشتری می‌باشد و به هیچ عنوان کالای بی‌کیفیت یا خدمات نامناسب ارائه نخواهد شد.

خرید-پدل-شیفتر-سورنتو-با-بهترین-کیفیت-و-قیمت تاریخچه خودرو سانتافه

کمپانی هیوندای (کره‌ای) برای رقابت با فورد Escape، مزدا Tribute و پونتیاک Aztek ایده‌هایی داشت که در اوایل سال ۲۰۰۱ در مدل جدیدی به نام سانتافه (نام شهری در نیومکزیکو) به ثمر نشست و تولید آن آغاز شد. این اتومبیل در آمریکای شمالی به سرعت تبدیل به محبوب‌ترین خودرو خانواده گشت. این خودرو تاکنون در سه نسل تولید و به بازارهای جهانی عرضه شده است. در ادامه به توضیح سیستم پدل شیفتر سانتافه می پردازیم.

پدل شیفتر سانتافه

پدل شیفتر سانتافه از تکنولوژی‌های مدرنی است که رانندگی را تسهیل کرده است. راننده مدام به تعویض دنده توجه می کند و دغدغه همیشگی او می باشد. در بسیاری از وقت ها که گیربکس دچار مشکل می شود راننده خواهد گفت من دنده را درست انتخاب کرده‌ام نمی دانم چرا این مشکل پیش آمده است در برخی اوقات هم دنده به درستی درست جا نمی‌رود. این امر مدام توجه راننده را به خود جلب می نماید و مانع تجربه کردن یک رانندگی لذت بخش می شود. به همین علت کارخانه های اتومبیل سازی با دانش حاصل از تجربیات مسابقات فرمول یک، طرح پدل شیفتر سانتافه را پیاده کردند. مکان پدل شیفتر سانتافه در پشت غربیلک فرمان می باشد. جالب است بدانید که پدل شیفتر سانتافه شامل دو دکمه برای زیادتر و کمتر کردن دنده است که در پشت فرمان قرار گرفته اند. اگر دو دکمه (پدل) را همزمان بگیرید نیز ماشین از دنده خلاص خواهد شد.

مشخصات و ویژگی‌ها مثبت دنده پشت فرمان یا پدل شیفتر سانتافه

سیستم پدل شیفتر سانتافه را روی ماشین‌های نصب می‌کنند که با سیستم برقی مالتی پلکس طراحی شده باشند. طراحان می‌گویند چنین اتومبیل‌هایی به انشعاب گرفتن برق اضافه از باتری، حساسیت بسیاری دارند. برخی بدون دانش و تخصص کافی جهت تغذیه لازم برای سیستم‌های جانبی مانند سیستم نویگیشن و صوتی، از برق ورودی به گیربکس به داخل کابین انشعاب می‌گیرند. چنین انشعابی باعث افت ولتاژ ورودی به گیربکس خواهد شد و چنین افت ولتاژی طی مدتی، پدل شیفتر سانتافه را دچار اختلال کرده و حتی ممکن است به کلی آن را خراب کند که از کار بیفتد. این تأثیر افت ولتاژ ورودی به گیربکس بخاطر حساسیت زیاد سوپاپ‌ها و شیرهای هیدرو الکترونیکی گیربکس‌های خودکار نسبت به افت ولتاژ می‌باشد. چنین افت ولتاژی در ورودی گیربکس حتی می‌تواند خود گیربکس را نیز خراب کند. خرید-پدل-شیفتر-سانتافه-با-بهترین-کیفیت-و-قیمت

پدل شیفتر سورنتو

پدل شیفتر سورنتو دو دکمه دارد یکی برای کمتر کردن و دیگری برای بیشتر کردن دنده بکار می‌روند و در پشت فرمان واقع شده‌اند. اگر هردو دکمه یا پدل را همزمان بگیرید دنده خلاص خواهد شد. با پیشرفت‌هایی که مشاهده می‌شود می‌توان روزی را تصور کرد که گیربکس‌های دستی درست مانند نوارهای کاست، به کلی کاربرد خود را از دست بدهند و به تاریخ بپیوندند. گیربکس‌های خودکار نیز همزمان با پیشرفت دانش و فناوری، مدرن‌تر شده و قابلیت اطمینان آن‌ها نیز بیشتر شده است. به همین منوال نقاط ضعفشان به تدریج برطرف شده و بر مزیت‌های آن‌ها افزوده شده است. DCT (گیربکس با کلاچ دوگانه) و CVT (گیربکس متغیر پیوسته) دو نوع مختلف گیربکس‌های خودکار هستند که CVT ها با این که در اوج تکنولوژی قرار دارند بسیار ساده بوده و کارایی بسیاری دارند. البته CVT خسته کننده است زیرا در این نوع گیربکس، دنده در دور موتور خاصی عوض می‌شود برای برطرف کردن این عیب برخی از شرکت‌ها برای CVT ها امکان عوض کردن دستی دنده را هم گذاشته‌اند. تعویض دستی در نوع CVT با اهرم‌های واقع در پشت فرمان انجام خواهد شد که به نام پدل شیفتر (Paddle Shifter) شناخته می‌شوند. با پدل شیفتر سورنتو در هر دور موتوری که مایل باشید می‌توانید دنده را عوض کنید. کار DCT ها به مقدار زیادی مشابه گیربکس‌های دستی می‌باشد. در گیربکس DCT دو کلاچ و چرخ دنده‌ها به‌صورت هیدرولیکی باهم درگیر می‌باشند. با تجهیز گیربکس DCT به پدل شیفتر سورنتو و تنظیم وضعیت به Manual می‌توان دقیقاً مشابه یک گیربکس دستی معمولی با آن کار کرد.

نکته ای درباره افت ولتاژ ورودی گیربکس در رابطه با پدل شیفتر سورنتو

توجه داشته باشید پدل شیفتر بر روی خودروهایی نصب می‌شود که با سیستم برق مولتی پلکس طراحی گشته‌اند و به گرفتن برق اضافه از باتری بسیار حساس می‌باشند. در صورتی که به هر دلیلی مثل نصب سیستم های صوتی و navigation و … انشعاب نادرستی گرفته شود باعث افت ولتاژ ورودی گیربکس خواهد شد که منجر به ایجاد اختلال در سیستم پدل شیفتر می‌شود و حتی می تواند باعث خرابی آن نیز بشود. حتی شاید خود گیربکس را نیز خراب کند.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | ۰۸:۰۴:۱۵ | نویسنده : pri | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By 123blog.ir:.